http://wiadomosci.gazeta.pl//i/obrazki/google_search/_blank.gifhttp://wiadomosci.gazeta.pl//i/obrazki/google_search/_blank.gifhttp://wiadomosci.gazeta.pl//i/obrazki/google_search/pbg-deser.gif

Gazeta.pl > deser >  Zagraniczny

Chcesz być szczupła? Kieliszek wina dziennie może pomóc

Czerwone wino - fot. sxc.hu

Naukowcy przez 13 lat badali grupę prawie 20 tys. kobiet. Wyniki są jednoznaczne.

 

Kieliszek lub dwa (nie cała butelka!) wina dziennie może pomóc zachować linie. Tak wynika z badań, których wyniki opublikował dwumiesięcznik ''Archives of Internal Medicine'' - informuje ''Daily Mail''.

 

Amerykańscy naukowcy przebadali 19 200 kobiet w wieku powyżej 39 lat. Panie musiały odpowiedzieć na proste pytanie: co piją? A potem przez 13 lat badacze obserwowali zmieniającą się wagę kobiet.

 

Wszystkie uczestniczki badań przytyły - i nie ma w tym nic dziwnego. Bardziej zaskakujące jest to, że najbardziej na wadze przybrały... abstynentki. A najmniej - panie, które piją umiarkowane ilości wina (kieliszek lub dwa dziennie).

 

Badania przeprowadzone przez ekspertów ze szpitala Brigham and Women's Hospital w Bostonie pokazały też, że nie każdy alkohol wpływa na wagę w ten sam sposób. Trunki wysokoprocentowe i piwo nie pomagają utrzymać linii tak dobrze jak wino.

 

Hal

 

ZAPRASZAMY NA DESER.PL || FACEBOOK

Dodaj swój komentarz:
Autor:
Login / Pseudonim: Hasło:
Komentuj pod pseudonimem jako Gość lub zaloguj się
| Załóż konto
Komentarz:

Najczęściej komentowane


NEWSLETTER

Najnowsze wiadomości z Deseru.pl prześlemy na Twój e-mail. Zobacz przykład